Konflikthåndtering
Din måde at håndtere konflikter bestemmer, om de bliver konstruktive eller destruktive
En konflikt er en uoverensstemmelse, der giver spændinger i og mellem mennesker, og som oftest opfattes forskelligt fra person til person.
Konflikten ændrer sig typisk fra i begyndelsen at have fokus på sagen til over tid at have fokus på relationen. Behovet for genoprejsning, respekt, anerkendelse og retfærdig vil ofte fylde mere end selve sagen. Én ting er dog sikkert; en konflikt bør altid tages alvorligt, uanset om der er en eller flere parter, som oplever den.
Book konfliktledelse online
Vi er klar til at hjælpe jer med at håndtere jeres konflikt igennem et professionelt og skræddersyet forløb. Bliv klædt på til at håndtere konflikter professionelt og skabe følgeskab og udvikling i din virksomhed eller organisation.
Konflikter er en gave
En løst konflikt er med til at udvikle dit team. Det er måden, konflikten håndteres på, der bestemmer om den er destruktiv eller konstruktiv. Derfor er det afgørende at du formår at håndtere konflikter på en professionel måde.
Konflikter er et livsvilkår
Uanset hvor du samler mennesker, vil der med tiden opstå konflikter. Som leder har du mulighed for at skabe udvikling gennem konstruktive konflikterne.
Konflikter er en dynamisk ressource
Konflikter er en øjenåbner. Går du professionelt ind i en konflikt, oplever du sagen fra flere sider og får de involverede parter til at bruge ressourcerne på at nå fælles mål i stedet for at forblive i og udvikle konflikten.
Konflikter er tabu
Ordet konflikt er for mange et negativt ladet, selvom det er et neutralt ord. Konflikter er et livsvilkår og en mulighed for udvikling – du skal blot have værktøjerne til proaktivt og konstruktivt at håndtere dem.
RisbjergRelation hjælper dig med at forebygge og håndtere konflikter
– sammen skaber vi sunde konfliktmiljøer
Lad os hjælpe dig med at forebygge, håndtere og løse konflikter. Her er fire eksempler på, hvor vi kan være din sparringspartner:
Kender du konflikttrappen?
Konflikttrappen er et centralt værktøj til at spotte og analysere en konfliktsituation. Modellen har ni trin, som hver relaterer til menneskers adfærd: De tre nederste trin relaterer til sagen, mens de øverste seks trin relaterer til relationen.
Som leder er det vigtigt, at du kan spotte mennesker på de forskellige trin. Det giver dig de bedste forudsætninger for at hjælpe de involverede parter.